четверг, 16 июля 2015 г.

სასწავლო პროექტი

სასწავლო თემის ავტორი
სახელი და გვარი
ჩიტო მუშკუდიანი
რაიონი
ცაგერი
სკოლა
საირმის საჯარო სკოლა
ქალაქი

თემის  მონახაზი .
თემის  დასახელება 
,,ამღერებული თიხა“
თემის შინაარსი
მოსწავლეები    გაეცნობიან  თიხასთან მუშაობის ტექნიკას და  მოიძიებენ მასალებს ისტის,ენციკლოპედიის და სხვა სახელოვნობო ლიტერატურიდან.
საგანი
სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება
დონე/კლასი  
საბაზო საფეხური,მე-9 კლასი
განხორციელების დროის ჩარჩო
ერთი თვე
თემის საფუძვლები
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
ქართ. IX1  IX.I მოსწავლეს შეუძლია მიზანმიმართულად აირჩიოს და შემოქმედებითად გამიყენოს სხვადასხვა მასალა,ტექნიკა და პროცედურა ნამუშევრის შექმნისას.  

IX.6. მოსწავლეს ესმის და წარმოაჩენს,რომ ხელოვნება არის კულტურის თვითგამოხატვის და კომუნიკაციის საშუალება. შეუძლიასხვადასხვა ტიპის ტექსტების წაკითხვა და საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა მათ მიმართ.

IX. 10. მVI  IX.7.მოწავლე ამოიცნობს და ადარებს ერთმანეთს სხვადასხვა ეპოქისა კულტურის ხელოვნების ნიმუშებს და ეცნობა ქართულ ..

მოსწავლეების ამოცანები/სწავლის შედეგები.
ამოიცნობს პრობლემურ საკითხთან დაკავშირებით გამოთქმულ თვალსაზრისსა და არგუმენტებს,შეაფასებს,რამდენად დამაჯერებელი და ეფექტურია არგუმენტაცია.კითხულობს სხვადასხვა მოცულობისა და სირთულის ტექსტებს,მსჯელობს თემებსა და საკამათო საკითხებზე,ხედავს პრობლემის გადაწყვეტის სხვადასხვა პერსპექტივას.გამოხატავს საკუთარ დამოკიდებულებას განსხვავებულ თვალსაზრისებზე.წერს საინფორმაციო ანგარიშს საკამათო საკითხზე გამართულ მინი-დისკუსიის შესახებ.წინასწარ აგროვებს მასალას,რომლებიც შეიძლება დასჭირდეს განსხვავებული თვალსაზრისების წერილობითი პრეზენტაციისას.
მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
ზოგადი კითხვა
1.რომელ მასალებს ვიყენებთ საძერწად?

თემატური კითხვები
2.რომელ მასლას იყენებდნენ საირმის , წინათ, ჭურჭლისლის დასამზადებლად?
3თიხისაგან დამზადებული რომელი ჭურჭელლი გინახავთ და გაქვთ სახლში??
4.ამჟამად თუ აკეთებენ, საირმეში,თიხის ჭურჭელს?
შინაარსობრივი კითხვები

4.თუ დაინტერესებულხართ მოგეძიებიათ  მასალები საირმეში მეთუნეობასთან დაკავშირებით?








შეფასების გეგმა
შეფასების დროის ჩარჩო
პროექტზე მუშაობის დაწყებამდე
მოსწავლეები მუშაობენ პროექტებზე და ასრულებენ დავალებებს
პროექტზე მუშაობის დასრულების შემდეგ










გონებრივი იერიში

ვიცი,მინდა ვიცოდე,ვისწავლე

მოსწავლეთა წინარე ცოდნის შემოწმება.

მოსწავლეთა მცდარი შეხედულებების
წინასწარ დადგენა.

კითხვარი.

ინტერნეტიდან საჭირო მასალის მოძიება.
მინი ლექცია.
ჩანაწართა დღიური.
პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა.
მოსწავლეს ეხმარება სწავლის პროცესის გაანალიზებაში.

თანამშრომლობით
სწავლებაში.
ვიცი,მინდა ვიცოდე,ვისწავლე.

პრეზენტაცია
მასალის გაგებისა და უნარ–ჩვევების ხარისხის შემოწმება.

ესგ სტანდარტთან შესაბამისობით თვითშეფასება







შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი

სხვა საკითხები
საბაზისო უნარ-ჩვევები
1.კვლევის საბაზისო უნარ–ჩვევები
               2.ინტერნეტში მუშაობის უნარ–ჩვევები
               3.ტექნიკური უნარ–ჩვევები


სასწავლო პროცედურები
პროექტის დაწყებამდე მოსწავლეები იმსჯელებენ ზოგად კითხვაზე– რა მასალას ვიყენებთ საძერწად?–გაიხსენებენ სად უმოგზაურიათ,რომელი წმინდა ადგილები უნახავთ,იმსჯელებენ მნიშვნელოვან ეპიზოდებზე.მოსწავლეებს დავყოფ ჯგუფებად,ვუნაწილებ დავალებებს მათი შესაძლებლობის გათვალისწინებით.
    საწყის ეტაპზე გამოიყენება ვიცი,მინდა ვიცოდე,გავიგე სქემის სამი სვეტი,რათა დავეხმარო მოსწავლეებს წარსული ცოდნის გახსენებასა და გავიგო მათი საბაზისო ცოდნა.აქვე,შესაძლებელია გამოვლინდეს მათი არასწორი წარმოდგენები საკითხის გარშემო.მოცემული სქემა ხელს შეუწყობს იმასაც,რომ მოსწავლეებმა გამოავლინონ მომავალში,პროექტზე მუშაობისას,რისი გაგება სურთ.საწყის ეტაპზე გამოვიყებ ასევე გონებრივ იერიშს.ტექსტის შესწავლის პროცესში მოსწავლეები მუდმივად იმუშავებენ შინაარსობრივ და თემატურ კითხვებზე.მოსწავლეები აირჩევენ ხელმძღვანელებს,ხელმძღვანელები ამ კითხვებს გააცნობენ თავიანთი ჯგუფის წევრებს.ჯგუფში ვანაწილებ დავალებებს.
   ერთ ჯგუფს დაევალა მოიპოვოს ინფორმაცია სოფელ საირმეში მეთუნეობაზე.
   მეორე ჯგუფს დაევალა მოიტანო საირმის თიხა.
  მესამე ჯგუფს დაევალა გადაიღოს სოფ.საირმეში დამზადებული თიხის ნაკეთობების ფოტოსურათები.
თითოეული ჯგუფი გააკეთებს ჩანაწერების დღიურს.მოსწავლეთა ჯგუფებთან შეხვედრის დროს გამოვიყენებ მინილექციის მეთოდს,რათა მოსწავლეებს დამატებითაც მიეწოდოთ რჩევები და ინფორმაცია პროექტის თემასთან დაკავშირებით.პროექტზე მუშაობისას მოსწავლეებმა უნდა გამოავლინონ ინფორმაციის მოძიების,დახარისხების და კვლევის უნარი.
  პროდუქტი,რომელსაც ისინი შექმნიან,სხვადასხვა ჯგუფის მიერ მოძიებულ საკითხთა საფუძველზე,იქნება სლაიდებით აგებული პრეზენტაცია თემის გარშემო,მათ მიერ მოძიებულ მასალაში იგულისხმება თემასთან დაკავშირებული სურათები.პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკას,რათა პროექტის წარდგენამდე იცოდნენ რითი ფასდებიან.დასასრულს,როცა მოსწავლეებს შესწავლილი ექნებათ სხვადასხვა მნიშვნელოვანი საკითხი,წარსდგებიან პრეზენტაციით.პროექტის ბოლოს მოსწავლეები შეაჯამებენ თემის გარშემო  არსებულ ძირითად საკითხებს.









დიფერენცირებული სწავლება

სპეციალური საჭიროებები
მივსცემ მისთვის დასაძლევ დავალებას.

არაქართულენოვანი
მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების ენა არ არის მშობლიური)

მივაწოდებ გადათარგმნილ მასალას.

მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები შეასრულებენ შედარებით რთულ სამუშაოებს.გადაამოწმებენ ინფორმაციებს,დაეხმარებიან მოსწავლეებს პრეზენტაციების გაკეთებაში.იმუშავებენ პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკის შექმნაში.
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები

სურათი,თიხა,წყალი.
ტექნოლოგია – ტექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის  საჭირო ტექნოლოგიურიუზრუნველყოფა)
 ფოტოკამერა
 კომპიუტერი (ები)
 ციფრული კამერა
 DVD ფლეიერი
 ინტერნეტკავშირი 
 ლაზერული დისკი
 საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
 პროექტორი
 სკანერი
 ტელევიზორი
 VCR, ვიდეო
 ვიდეოკამერა
 ვიდეო საკონფერენციო აღჭურვილობა.
 სხვა      
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
 მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
 საგამომცემლო პროგრამები
 ელფოსტის პროგრამა
 ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე
 ფოტო/სურათების დამუშავება
 ინტერნეტძიება
 მულტიმედია
 ვებგვერდის შექმნა
 ვორდის პროგრამა
 სხვა      


Комментариев нет:

Отправить комментарий